Vårt land, eller? Mulig PROVOSERENDE Innlegg!!

Jeg ser det florerer halvrasistiske uttalelser på facebook, av typen kopier og post som status.. og jeg er så lei.. Under skal jeg vise hva jeg mener:

"Vi er gjester i vårt eget land... Må spørre pent om å få lov til å feire julaften, bruke våre egne nisseluer, spise vårt eget grisekjøtt, feire vår egen uavhengihetsdag, bruke våre egne flagg, feire vår sankthans, bruke vår egen lusekofte, spise vår egen jarlsbergost, ro våre egne vikingsskip og spise vår egen G35 !!!!"

Eller:

"Måtte låne denne her: Får nok dessverre ALDRI høre vår statsminister være tøff nok i trynet til å si det samme som stasministeren Julia Gillard (AP) i Australia uttalte: ?Dette er VÅR nasjon, VÅRT land og vi har VÅR måte å leve på. Vi vil gi alle (innvandrere) muligheten til å nyte godt av alt dette. Men dersom du er en innvandrer som klager, syter og geberder deg over VÅRT flagg, VÅR ed, VÅR kristne tro eller VÅR måte å leve på, vil jeg på det sterkeste oppfordre deg til å benytte deg av en annen stor australsk rettighet, og det er retten til å forlate landet. Dersom du ikke liker deg her, så DRA. Vi tvang deg ikke til å komme. Du søkte deg hit."

Dette provoserer meg noe så innmari!!! 

Mange mennesker velger ikke frivillig å flytte hit, mange er født og oppvokst, med foreldre eller besteforeldre som kom til Norge en gang i fortiden, og noen har blitt flyttet hit, uten familie og venner og mulighet til å komme hjem.. Ærlig talt, dere sneversynte, lett påvirkede venner, er dere virkelig så tette i nøtta, at dere tror det er så enkelt? 

Tror dere virkelig at en muslimsk familie ville brydd seg nevneverdig om en rød nisselue, pepperkaker, og våre tradisjoner? Tror dere ikke de vanlige muslimske menneskene, med små barn, ville integrert flere av våre hyggelige tradisjoner, spist grøt, og gått rundt juletreet? Jeg tror at disse menneskene dere så hardnakket har lagt deres irritasjon over, som egentlig er en a4 familie,egentlig ville gitt beng i røde luer, og faktisk gjør flere av de tingene dere gjør til verdags? 

Og hva slags hyklere er dere egentlig, som snakker en blanding av flere språk, med engelske og amerikanske ord som fremtredende, som spiser utenlandsk, som hører på utenlandsk musikk, ser utenlandske filmer, bruker utenlandske klær, sko og møbler, som lever etter utenlandske tradisjoner, og som på toppen av det hele krever Norsk mat og andre tradisjoner, når vi er i utlandet??? 

ÆRLIG TALT! ÅPNE ØYNENE!! 


(bilde fra Google)

Hva synes DU? 

13 kommentarer

kamerasilje

15.12.2011 kl.20:26

Bra skrevet :)

kaninhjerte

15.12.2011 kl.20:26

Kunne ikke sagt det bedre selv, en grunn til at jeg er medlem av Sosialistisk Ungdom!
Menge mennesker er så naive og tror på det drittavisene skriver, jeg blir så flau! Undersøker man litt og legger fra seg sine dramafakter finner man ut hvordan livet egentlig er.

pinkcheetah

15.12.2011 kl.20:28

HELT ENIG! du fikk jammen sagt det ^^

liseeeee

15.12.2011 kl.20:29

Enig !!

Elin Slåen

15.12.2011 kl.20:49

Hvis det er tilfelle det du sier så syns jeg det er fryktelig rart at mange, ikke alle, men mange tilfeller faktisk er slikt du prøver å nekte for at det er.. Det finnes like mange av begge tilfellene, og de som faktisk skal syte på alt har ingenting trenger faktisk ikke å være her- de kan få det bedre andre steder ;)

Miniogmy

15.12.2011 kl.20:58

Elin Slåen:Jeg mener, at det er ikke så mange som klager vedrørende Norge, og våre skikker.. Vi har selvfølgelig Mulla Krekar, men han er en ekstremist! vi har A.B.B også, og han er det samme! hvor mange at uttalelsene til vanlige mennesker ser du der ute? hvor mange meninger om hvor bra de har det, ser du? Media stiller sjeldent de spørsmålene, viser sjeldent intervju med mennesker som er integrerte, nettopp fordi det ikke er særlig spennende, eller trekker lesere.. jeg har ikke noe imot at de som skaper bråk, ikke overholder lover og regler og lager kvalm, blir sendt ut.. men gre ikke alle over en kam? har du spurt e utenlandsk person om hva han eller hun mener?

Elin Slåen

15.12.2011 kl.21:24

Hvor i innlegget mitt grer jeg alle over en kam?? Bare nysgjerrig, for hvis du ikke ser det som står så er det nesten dødfødt å diskutere..

Men for å svare på spørsmålet ditt- ja, jeg har snakket med uendelig mange, og som jeg sier, ut i fra mine egen meninger, det finnes like mange av dem begge. Noen syter mer enn strengt talt nødvendig, og jeg fatter derfor ikke hva de gjør her! Sannheten er jo det at de faktisk ikke har det så ille som det de skal ha det til, for da hadde de ikke blitt- men det skal ikke være nødvendig for oss andre å høre på dritten dems eller også å måtte innfinne oss i dem sine regler i vårt land!

Miniogmy

15.12.2011 kl.22:27

Elin Slåen:Men kjære deg, det har jeg vel ikke sagt at du gjør heller, har jeg vel? Hva klages det om da?

Elin Slåen

15.12.2011 kl.23:11

Nei, siden du spurte så virket det som om du mente det- men det går jo andre vei også. Hva det klages om? Vel, penger er vel en ting, man kan aldri få nok. Skolene er dårlige, det kan jo faktisk serveres gris i skolekantinen. NAV- det gies jo ikke nok penger. Det er alltid noe å klage på, nordmenn er eksperter de også ;)

Tiril

16.12.2011 kl.00:17

Hihi:) Artig:) Du har rett! Det er utrolig mye rart folk henger seg opp i. Det at etniske nordmenn har ei grense for hvor mye de vil ofre må da være en bra ting? ALLE kulturer er like mye verdt, så hvorfor skal vi la noen (og da faktisk oftest våre egne etnisk norske ledere som skal ta ett eller annet misforstått hensyn som ingen innvandrere har bedt om) undergrave det som gjør oss til oss? Jeg ser ikke andre ledere drite så til de grader på sine egne som de gjør i norge. Fjerningen av visen om lille hoa ( som blir hyllet som en helt i egner sin sang) er ett godt eksempel. Vi skal gi fra oss av kulturskattene våre for å ta hensyn... Ja, jeg drar til utlandet. Jeg hører på utenlandsk musikk. Snakker flere språk flytende o.s.v... HVorfor?! Fordi jeg elsker å lære mer. Jeg elsker å utforske andre kulturer. Deres mat, deres levesett. Men tro ikke at jeg drar til andre land med fremmede kulturer uten å sette meg litt inn i normer og regler for landet jeg skal til. Jeg ønsker å rette meg etter deres levesett den tiden jeg er på besøk der og det er det minste jeg kan gjøre. Syns du det er for mye å be om at folk som kommer hit skal gjøre det samme, og syns du virkelig det er rart at folk blir provoserte over å bli kalt rasister og gudene vet ikke hva, med en gang de åpner munnen å påpeker noe de reagerer negativt på med våre nye landsmenn?? Jeg vet at de fleste er velfungerende folk som respekterer oss og vårt levesett, men det må faktisk være lov å ønske de som ikke gjør det dit pepper'n gror. Liker de oss ikke er det ingen tvang i å være her.... Om jeg bodde i ett land jeg hater og ikke kunne dra hjem hadde jeg da virkelig utforsket noen alternativer alikevel... Klarer man å snike seg inn klarer man å snike seg ut. Jeg er så heldig å ha verdens tøffeste muslimske ektepar som nærmeste naboer og ei somalisk dame som hiver mat på meg (merk: forer meg) med dritsmooth somalisk mat rett som det er, men jeg drister meg alikevel til å si at ekstremister og hatere fra andre land (de som kommer herifra er vi desverre nødt til å takle) kan dra tilbake dit de kom fra...

Miniogmy

16.12.2011 kl.18:40

Tiril:Nei, jeg ser ikke noe galt i å ha forskjellige meninger, for vi er alle forskjellige.. men å måtte ytre KUN negativt om en gruppe, fordi de tilfeldigvis er fra et annet område på jorda enn det vi er, det er bare tull.. for det jeg blir provosert av ,er at det blir så fort glemt at vi nordmenn er EKSPERTER på å klage, og å finne opp nye ting å syte om.. om vi er fattige, går vi på Nav, og Gudbedremeg om vi må jobbe for maten på bordet? jeg sier ikke at de ikke klager, men det har de vel lov til, for i likhet med oss som er født her, og ikke innflyttet, så betaler de skatt, jobber som helter og deltar i et sosialt samfunn :-) jeg tror vi må gi og ta, og våre gamle tradisjoner forsvinner aldri helt.. kanskje er det ikke alle tradisjoner som man behøver å holde like fast i? og det at man fjerner sangen Hoa Hottentott, det synes jeg faktisk er litt fjolleri.. for det er en barnesang, som ikke ytrer noe som helst negative rasistiske temaer. det fines jo ekstremister i alle land, med ale religioner, og det finnes drittsekker overalt.. og de som ikke vil, måå ikke bo her :-) Men det må være lov å si hva man mener, selv om man er fra et annet land :-)

Tiril

18.12.2011 kl.02:49

Klart de skal få si hva de mener.... akkurat som oss...

Jeg skjønner forresten ikke hvorfor noen reagerer negativt på uttalelsen til Julia Gillard som du har lagt ut i toppen her. I reposten som har gått rundt på nettet er ordet innvandrere er redigert inn i parentes i setning nr 2...likt er ordene vår, vårt og dra blåst opp i store bokstaver noe som kan bidra til å gjøre det provoserende, men faktum er at damen var ganske rolig og fattet da hun uttalte disse ordene. Og hvis folk hadde brydd seg om å lese hva som faktisk står der istedenfor å fokusere på innledningen noen andre har skrevet og den provoserende utformingen vedkommende har valg å gi det ville de fått med seg at damen sier at de vil gi alle muligheten til å nyte godt av landet sitt, men om de spytter på gjestfriheten eller ikke finner den bra nok er det helt greit at de drar... Det er jo faktisk det hun sa... På den annen side er Australia slik det eksisterer i dag dette veldig ungt land og svært få av de som bor der er egentlig opprinnelig derifra.... Man kan jo faktisk si at Julia Gillard og andre såkalt "hvite" er de egentlige innvandrerne og de forsåvidt har spytta grundig på aboriginerne som var der først... DET de har blitt utsatt for. DET er misbruk av gjestfrihet...(og en helt annen diskusjon, men det bare slo meg mens jeg skrev at fy dæven så mye dobbeltmoral det finnes...)...

Skriv en ny kommentar

Miniogmy

Miniogmy

34, Nesodden

Mamman til Nora,og ADHDjente som sniker seg mot de trettitre :-) min mail er: missdita@hotmail.com

Norske blogger
bloglovin

Kategorier

Arkiv

hits